با خوردن انجیر تازه استهبان بیمار ییبوست خود را درمان کنید

انجیر تازه استهبان میوه های منحصر به فردی است که شبیه قطرات اشک است. اندازه آن به اندازه یک انگشت شست است که با صدها دانه ریز پر شده و دارای پوستی ارغوانی یا سبز خوراکی است.

گوشت میوه به رنگ صورتی است و طعمی نرم و شیرین دارد. نام علمی انجیر Ficus carica است. انجیر و برگ‌های آن سرشار از مواد مغذی هستند و فواید بالقوه‌ای برای سلامتی دارند.

هضم سالم را تقویت می کند، خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد و می تواند به مدیریت سطح قند خون شما کمک کند. این مقاله نحوه افزودن انجیر به رژیم غذایی خود را بررسی می کند، از جمله تغذیه، فواید و مضرات.

انجیر

انجیر تازه سرشار از مواد مغذی است، اما نسبتاً کم است. کالری ، یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم.

1 انجیر تازه کوچک (40 گرم) حاوی:

کالری: 30
پروتئین: 0 گرم
چربی: 0 گرم
کربوهیدرات: 8 گرم
فیبر: 1 گرم
مس: 3 درصد از مصرف توصیه شده روزانه (RDI)
منیزیم: 2 درصد از مصرف توصیه شده روزانه
پتاسیم: 2 درصد از مقدار توصیه شده روزانه
ریبوفلاوین: 2 درصد از مصرف توصیه شده روزانه
تیامین: 2 درصد از مصرف توصیه شده روزانه
ویتامین B6: 3 درصد از مصرف توصیه شده روزانه
ویتامین K: 2 درصد از مقدار توصیه شده روزانه
انجیر تازه حاوی مقداری کالری از قند طبیعی است، اما خوردن چند عدد انجیر باعث می‌شود یک میان‌وعده کم کالری معقول یا افزودن به یک وعده غذایی باشد.

از سوی دیگر، انجیر خشک قند زیادی دارد و کالری بالایی دارد، زیرا هنگام خشک شدن میوه، قندها غلیظ می شوند. انجیر حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی مختلف است اما به ویژه سرشار از مس و ویتامین B6 است.

مس یک ماده معدنی ضروری است که در بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله متابولیسم و ​​تولید انرژی و همچنین تشکیل سلول های خونی، بافت همبند و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد.