دانش آموزی با خوردن میوه خشک فضایی رتبه کنکور را کسب کرد

پتاسیم موجود در میوه خشک فضایی تضمین می کند که همه ماهیچه ها و اعصاب به ویژه عضلات قلب به خوبی کار می کنند. زردآلو میوه ای فیبری است. مشخص شده است که غذاهای فیبری باعث افزایش متعادل قند خون می شوند و در محافظت در برابر سرطان مفید هستند زیرا زمان ماندن مواد مضر در روده را کوتاه می کنند.

توت: معروف است که توت سرشار از کلسیم، آهن، B1، B2 و ویتامین C برای بسیاری از بیماری ها مفید است. توت سفید دارای اثرات تب بر و ادرارآور (ادرارآور) است. شربت به دست آمده از توت سیاه اثر مثبتی بر بیماری های دهان و گلو دارد.

انجیر خشک: انجیر یک ماده مغذی است که با پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی بالای خود باعث تجدید سلول ها می شود. 100 گرم اگر انجیر خشک خورده شود 17 درصد نیاز روزانه بدن به کلسیم، 30 درصد آهن و منیزیم، 20 درصد فسفر، 5 درصد ویتامین B1 و 4 درصد به ویتامین B2 تامین می شود.

میوه خشک

انجیر با محتوای فیبر بالایی که دارد باعث می شود کلسترول بدون مخلوط شدن با خون از بین برود، هضم غذا را تسهیل می کند و اثر محافظتی بر روی بدن ما در برابر باکتری ها دارد.

با داشتن مقدار زیادی کلسیم و فسفر، اثرات محافظتی روی استخوان ها و دندان ها دارد: کلسیم موجود در انجیر راحت تر از سایر غذاها هضم می شود.

کشمش در واقع یک میوه خشک است که از کیک ما کم نیست. به دلیل داشتن کربوهیدرات منبع خوبی برای انرژی است. از آنجایی که کشمش حاوی ویتامین های A، B1، B2، C و مواد معدنی بسیار متنوعی (آهن، روی، پتاسیم، منیزیم، فسفر) است، غذای خوب و داروی مفیدی است.

به ویژه در رشد جسمانی موثر است. کشمش به دلیل خاصیت ادرار آور و ملین، مصرف آن در افرادی که مشکلات گوارشی دارند بسیار مفید است.