باطری ماشین شارژی موجب تصادف در شهر آمل شد

در جایی که خودروهای موتور احتراق داخلی از سوختن بنزین یا گازوئیل انرژی دریافت می‌کنند، یک وسیله نقلیه الکتریکی نیروی خود را مستقیماً از یک بسته بزرگ باتری می‌گیرد.

اینها بسیار شبیه یک نسخه کوچک شده از  لیتیوم یون (Li-ion) در تلفن همراه شما هستند باطری ماشین شارژی از یک باتری مانند تلفن استفاده نمی کنند، بلکه از بسته ای استفاده می کنند که از هزاران باتری لیتیوم جداگانه تشکیل شده است.

سلول های یونی با هم کار می کنند هنگامی که خودرو شارژ می شود، از برق برای ایجاد تغییرات شیمیایی در باتری های آن استفاده می شود. وقتی در جاده است، این تغییرات برای تولید برق معکوس می شود.

تکنولوژی باتری ماشین های الکتریکی باتری‌های EV چرخه‌های «دشارژ» را تجربه می‌کنند که در هنگام رانندگی رخ می‌دهد و «شارژ» زمانی که خودرو به برق وصل است.

تکرار این فرآیند در طول زمان بر میزان شارژ باتری تأثیر می‌گذارد. این باعث کاهش برد و زمان مورد نیاز بین هر سفر برای شارژ می شود. اکثر سازندگان دارای پنج تا هشت سال گارانتی برای باتری خود هستند.

با این حال، پیش‌بینی کنونی این است که باتری خودروهای الکتریکی بین 10 تا 20 سال قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشند، دوام خواهند آورد.

نحوه کار یک باتری و موتور الکتریکی خودرو با هم به طرز شگفت آوری ساده است باتری به یک یا چند موتور الکتریکی متصل می شود که چرخ ها را به حرکت در می آورند. وقتی پدال گاز را فشار می دهید، ماشین فوراً برق را به موتور می رساند، که به تدریج انرژی ذخیره شده در باتری ها را مصرف می کند.

موتورهای الکتریکی به عنوان ژنراتور نیز کار می کنند، بنابراین وقتی پای خود را از روی دریچه گاز بردارید، ماشین با تبدیل حرکت رو به جلو به برق شروع به کند شدن می کند اگر ترمز را فشار دهید این حالت شدیدتر اتفاق می افتد.

این ترمز احیا کننده انرژی را که در غیر این صورت از دست می‌رفت، بازیابی می‌کند، دوباره آن را در باتری ذخیره می‌کند و بنابراین برد خودرو را بهبود می‌بخشد.

باتری لیتیوم یونی (Li-ion) نوعی باتری قابل شارژ است که در خودروهای الکتریکی و تعدادی لوازم الکترونیکی قابل حمل استفاده می شود.

آنها چگالی انرژی بالاتری نسبت به باتری های قابل شارژ سرب اسید یا نیکل کادمیوم معمولی دارند. این بدان معناست که سازندگان باتری می توانند در فضا صرفه جویی کنند و اندازه کلی بسته باتری را کاهش دهند.