كشف دارچین اعلا موجب برملا شدن قتل خانوادگي شد

دارچین اعلا یکی از مواد اصلی در نان تست فرانسوی، قهوه و شیرینی های صبحانه، یک ادویه خوشمزه و مغذی است. نام علمی دارچین Cinnamomum zeylanicum است و از پوست داخلی درختان بومی سریلانکا می آید.

دارچین در دوران مصر باستان مورد استفاده قرار گرفته است و در حالی که زمانی کمیاب و ارزشمند بود، دارچین اکنون به راحتی در دسترس است.

پزشکان باستانی از دارچین برای درمان سرفه، گرفتگی صدا و گلودرد استفاده می کردند. دارچین با گرفتن ساقه درختان دارچین و خشک شدن آنها به شکل چوب دارچین ساخته می شود.

این چوب ها را نیز می توان به پودر دارچین تبدیل کرد. قسمت روغنی دارچین که به آن بوی و طعمی شیرین و تند می بخشد از سینامالدئید است. اعتقاد بر این است که این ترکیب مسئول فواید دارچین است.

دارچین
پاشیدن دارچین روی غذا نه تنها طعم شیرین و تند می دهد، بلکه می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت شما نیز داشته باشد. دارچین به عنوان دومین ادویه محبوب در ایالات متحده و اروپا، دارای عملکردهای ارتقا دهنده سلامتی است.

در طب سنتی چینی، دارچین برای درمان دردهای شکمی، دیسمنوره، کاهش اشتها و اسهال استفاده می‌شود. ممکن است به کاهش خطر سرطان کمک کند.
دارچین سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که از بدن شما در برابر آسیب اکسیداتیو که می تواند منجر به سرطان شود، محافظت می کند.

برای مثال، مطالعات نشان داده اند که دارچین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در سلول های روده بزرگ انسان عمل می کند و خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد.

دارچین همچنین دارای خواص زیادی است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به خصوص در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد. یک مطالعه قدیمی به بررسی اثرات دارچین بر روی برخی از نشانگرها در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پرداخت.

کسانی که روزانه 6 گرم دارچین مصرف می کردند تری گلیسیرید، کلسترول LDL (نوع “بد”) و کلسترول تام کاهش یافته بودند. در همین حال، کلسترول HDL یا نوع “خوب” آن ثابت ماند.

علاوه بر این، دارچین دارای اثرات ضد دیابتی و فواید قابل توجهی برای کنترل قند خون است.